utorak, 10. travnja 2018.

DOK VAM VARAĆAJU KUSUR: Jeste li primjetili da ovu sramotnu stvar rade SVI TRGOVCI?

Posted by arko on 01:00 | 1 comment

Izgovor trgovca da se jedna ili dvije lipe više ne proizvode pa da vam ih ne mora izvratiti pri kupnji, nikakvo je opravdanje.
Iz Hrvatske narodne banke poručuju da je takvih lipa u optjecaju dovoljno te da možete prijaviti svakog trgovca koji vam ih ne izvrati.
Iako ističu cijene s 99 lipa trgovci vam onu jednu lipu nikada neće vratiti. Pravdat će se izgovorom da spomenute kovanice ne postoje. No, postoje. Ipak, u Hrvatskoj narodnoj banci navode kako je praksa pokazala da te kovanice baš nisu u optjecaju, ali da im je trošak izrade 7,7 puta veći od vrijednosti.




“Na temelju potražnje za kovanim novcem od jedne i dvije lipe, HNB je procijenio da količine koje su u optjecaju zadovoljavaju potrebe te je 2009. obustavljena daljnja izrada tih apoena. S navedenim su upoznate banke, kao i Financijska agencija, kojima je preporučeno da se maksimalno koriste postojeće količine tog kovanog novca u optjecaju, kroz zaprimanje, obradu i redistribuciju pologa. Banke na zalihi imaju prosječno oko 60 milijuna komada kovanog novca, od čega po 500 tisuća komada u apoenima od jedne i dvije lipe”, poručuju iz HNB-a te dodaju kako ovih sitnih kovanica trenutačno ima dovoljno i za potrebe trgovačke mreže. Stoga savjetuju potrošače da neizvraćanje lipa u prodavaonicama prijave Državnom inspektoratu.
Konzum odgovorio, drugi….




Od svih trgovačkih lanaca kojima je Slobodna Dalmacija uputila upit tražeći njihov stav o mogućnosti zaokruživanja cijena budući da se na neizvraćanje lipa žale potrošači, odgovorili su samo iz Konzuma.
“Konzum prilagođava svoje poslovanje sukladno svakoj izmjeni zakonske regulative. Pogrešna je pretpostavka da u izdvojenim slučajevima, kada nije moguće točno uzvratiti potrošaču iznos u lipama, kupac biva oštećen. Ako blagajna nema odgovarajuću apoensku strukturu kovanica u blagajni, praksa u Konzumu je zaokruživanje na najbliži veći iznos povrata”, stoji u odgovoru koji potpisuje Ivana Glavurdić iz Konzumove Službe marketinga.
Izvor: Slobodna Dalmacija

1 komentar: